Kat och hundarna

Alla inlägg under oktober 2010

Av KAT - 23 oktober 2010 20:53

      


Nu har jag tömt mobilen på alla bilder här är tre stycken bilder från Djuarakuten när Ettan skulle röntga sig    

Av KAT - 23 oktober 2010 14:21

1015 så många besökare har lilla jag haft här på bloggen under 14 dagar.

Är det bara jag eller är inte det ganska många besökare?

Det är ju skitkul att så många är inne och läser om våran träning och allt bus i vardagen.

Fortsätt att smyga in och läs om oss!

Det är verkligen roligt.......

 

Ha en skön lördag med eller utan hund.

Själv jobbar jag och tjänar pengar:(

Av KAT - 22 oktober 2010 10:22

Vad kommer ingå i denna utbildning?


* Bastjänst

* Övernattning

* Spårmarkering (Säker och riktning)

* Spår (Liggetid, terrängskifte, störning, andra människor & hundar, avbrott, kompass)

* Patrullering ( Vallad, enkelvallad, motvallad, flödesvallad, ovallad, ljudmarkering, spårmarkering, vindmarkering)

* Markering av föremål i spåret, på patrullsträckan, genomsök i byggnad)

Olika föremål (trä, plast, stål med mera)

* Fast bevakning ( I ljus och i mörker)

* Lydnad

* Miljöträning

* Stadga

Av KAT - 21 oktober 2010 21:00

På promenaden så band jag upp Ettan vid löparspåret tre gånger.

Första uppbindningen gick bra tills jag vände ryggen till henne då kom lite ljud.

Vände mig med sidan mot och berömde henne RÄTT -LIGG.

Sen utökade jag med ryggen till samma där RÄTT - LIGG.


Andra uppbindningen gick jättebra, då ställde jag mig på andra sidan vägen med joggare som sprang förbi.


Tredje uppbindningen gick också galant, jag gick ifrån längre, gick tillbaks och belönade henne utan att hon fick resa sig.


Sen satt vi passiva ett tag på en bänk!

En perfekt träningskväll med massor av löpare i spåret   


Sen tränade jag bara på att belöna henne för de spontana uppplockanden av saker från marken som luktar människa.





Av KAT - 21 oktober 2010 15:30

Vem orkar springa uppför skatteskrapans trappor på tid?

24 våningar och 436 trappsteg.

Självklart är NMT där med några oerhört duktiga människor!!


För er som är intresserade klicka HÄR för anmälan!



Av KAT - 21 oktober 2010 14:54

Så vad har hänt i familjen Thorén sen sist?

Måndagkvällen tillbringade jag med att träna min fantastiska militärträning!

  

Herregud vad denna träning får mig att må bra! Det är sååå kul med sammanhållningen och de underbara instruktörerna.

Tänk att det är så kul att springa varv efter varv på Stadion!

Sen efter träningen var det bara hundpromenad med Klasse & Leros kvar av kvällen. Förutom den obligatoriska duschen efter träningen!

  

Tisdagen tillbringade jag i skolbänken hela dagen.

Då var jag på LABC, första hjälpen utbildning.

Vi testade även att rökfylla en buss och sen ta oss ur, det är inte lätt kan jag lova.

Man ser inte ett smack!!!

Och då öppna dörrarna är inte lätt, att passagerarna får panik kan jag förstå!

På kvällen hade jag bevakningskurs på Järfälla BK

Vi hade mest teori och gick igenom vad kursens delar är och vad vi kommer träna på.

Sen avslutade vi med figurantlek.

Jag kommer lägga in ett blogginlägg om det lite mer ingående senare när tid finns.

Sen var även tisdagen slut, hem för dusch och lite sömn!

Oopppps nu är det onsdag och den tillbringade jag också i skolbänken!

  

Där gick vi igenom lagar och regler.

Arbetstidslagen, kör & vilotider, digitala färdskrivare med mera.....Fy f*****n vilken tråkig kurs!!! Höll på att somna. Usch vad det är trist när kurser är så.

Men det är väl bara att bita ihop så inte Farbror Blå kommr och tar en.

  

Alla på Busslink måste gå 5 kurser för att få sitt Yrkeskompetensbevis!

Jag har en kurs kvar! Pust....

Sen måste jag göra om allt inom en 5-års period. EU regler......

På onsdagskvällen var det som vanligt militärträning och vi hade blivit förvarnade av instruktören om intervallträning, så det blev en liten besvikelse när det inte blev intervaller! Men jag kämpade på så gott jag kunde.....

Sen efter träning var det dags för den obligatoriska duschen igen.

Ha ha jag duschar faktiskt på tisdagar också  om ni undrar!


Och nu är det torsdag!!!!

Idag är det jobb som vanligt men lunchen blev god i alla fall. Gissa vad?

  

Jag är inte inbokad på NÅGON aktivitet varken ikväll eller imorgon kväll!

Ja ha vad ska jag göra då? Städa? Nääää, jag måste nog träna hund istället   




Av KAT - 19 oktober 2010 17:30

Idag hade vi mycket prat inomhus och kollade även på en film om utbildningen.

Vi avslutade träningen med att gå ut och träna på figurantintresse.


Så här ser stegringen ut:


1. Hund leker med figurant spontant

2. Flytta ut figurant, först passiv sedan aktiv figurant med leksaken eller kampstocken. Hunden riktar in sig och vi går fram i etapper.

3. Sätt hunden, låg ställning, koppla om till icke stryp (karbinklick)

Kommando - PASS PÅ 

Res dig

Kommando - FÖRE

4. Figurant dold 


Vi började idag med punkt 2 och 3.......

Ettan var lite disträ första skicket, men andra skicket gick det jättebra.

Kampade fint med figuranten, släppandet sitter dock inte!


Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards