Kat och hundarna

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av KAT - 1 februari 2011 19:58

Eller ska jag se Cesar Milan klockan 21? Jag älskar verkligen House men Cesar är också kul att se.....Varför på samma sändningstid?

 

Vilka bekymmer jag verkar ha? Jag använder ju ändå bara TV:n som en sömntablett. Jag somnar i stort sett till alla program jämt. Hyra en DVD film med mig brukar vara lite trist. En snarkade Katarina i andra sidan av soffan   

Jag tror att jag somnar till House ikväll!


Idag träffade jag på Viltvårdarna på Lidingö, en bunt trevliga gubbar. Vi babblade på om vintern och hundar då vi kom in på hundhållningen.

De hade skjutit 6 rådjur som hundar har skadat på ett eller annat sätt, är det så här vi gör?

Släpper våra hundar vind för våg och låter de jaga för att få lite motion?

Stackars små rådjur!

Tänk ett steg längre, de vilda djuren har haft en väldigt tuff och kall vinter med lite eller ingen mat. Många av dem är undernärda och vissa har frusit ihjäl. De som är kvar har ändå överlevt men är kanske inte så starka? Då släpper vi våra olydiga hundar som kanske får tag i ett rådjur men det ser ju inte matte eller husse som står och skriker på gångvägen långt därifrån....

Sen kopplar vi våran hund och går vidare hemåt och in i värmen medans det skadade rådjuret kämpar för sitt liv i kanske minus 15 grader?

Detta är något som alla hundägare borde ta till sig, jag har också en malle som gärna vill jaga vilt men hon får tamefan inte det.

Nåde henne om hon startar på en jakt......DÅ BLIR DET PISK!

Sen när jag hade babblat klart med gubbarna så tränade jag lite......


Ettan den lilla saken fick idag träna på lite lydnad & Bas.

Basen gick galant! Inget skall alls, hon var i en bra sinnesstämning!


  






Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards