Kat och hundarna

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av KAT - 12 februari 2011 16:04

Snälla Mia har mailat över massor av bilder till mig

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

Av KAT - 12 februari 2011 14:02

  

  


Vi började dagen med att prova en liten del av utrustningen.

Vi provade hörselskyddet och hjälmen samt västen.


  


Sen visade Monica hur vi skulle hålla i en pickadoll.....

Vi får minsann INTE hålla på avtryckaren det är aja baja   


Sen skulle vi träna på att skjuta fienden.......


Ska jag hålla i en pickadoll? Är det verkligen säkert?   


Jag hade Ettan lös i här/nära kommando och pistolen framför kroppen sen skulle vi gå framåt med hunden vid sidan och när fienden kom så kommenderade jag henne LIGG och fortsatte framåt själv.

Självklart sköt jag ner fienden kallade sen in henne till sidan igen och fortsatte.

Så det vi har gjort idag är egentligen läggande under gång fast med en pistol i handen.

Första gången fattade hon inte riktigt men andra gången blev jag nöjd med.


  


Nja så här ska det inte se ut men prova får man.....!


Sen provade vi att krypa med våra hundar under ett staket, det blev lite NMT inspirerat idag!

Det gillar jag massor....


Sen skulle vi fortsätta med att gå på ett led och när vi hörde skott skulle vi snabbast möjligt kasta oss ner på backen med hunden läggandes bredvid dig. Ettan la sig alla gångerna, så duktig hund!!


Avslutade med några skott och sen en gemensam platsliggning utan skott.


  


Här är vi några från kursen....


Från vänster Puma utan matte, sen jag & Ettan, sen instruktören Monica & Leelo, Linda & Lukaz och Magnus & Troja.

















Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards