Kat och hundarna

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av KAT - 4 februari 2011 13:39

1 timmes ren motivation och hundträning i snöstorm.

 

Självklart blev det ett sjuhelsikes snöoväder när jag var på väg till Enköping och Frida Wallén på vissa ställen var det till och med svårt att se vart vägen gick. Fram kom vi i alla fall och vi tränade 60 minuter med lilla Ettan.

- Bakdelskontroll

- Vänster om

- Platsliggning

- Ställande stadga

- Läggande snabba (Förberedelse Åhh, sen kommando LIGG)

- Inkallning med ingång

- Apportering med tummen   (Nu blev ni nyfikna va?)

- Tandvisning

- Hantering

- Sen avslutade vi med att Frida lekte/kampade med henne och tränade på passiva släppanden. Det har verkligen gått framåt där!

Vi gick även igenom uppbindningen......


Sen kastade sig Ettan av plan och bajsade, puuhh det var ett jobbigt pass   


Garp fick också träna men då åkte vi till Enköpings BK

    


Tyvärr är inte underlaget det bästa just nu


  


Under snön ligger den förrädiska isen.

Det är så halt ute att jag knappt kan gå, när det är så här halt blir jag lite orolig att Garp ska halka och sträcka sig med sin nacke och ryggproblematik.

  


På plan var det i alla fall djup snö så där höll vi till och busade hej vilt en stund.

Sen hämtade jag Ettan i bilen så hon fick komma ut en stund också.

Döm till min förvåning när hon helt plötsligt hoppar upp på ett bord!!!


  


Sen förstod jag varför......

Handsken ville hon åt, duktig tjej!

Träning ger färdighet?!





Av KAT - 4 februari 2011 05:00

Så är det väl 40 veckor som gäller?

  

Om ni undrar vad jag pratar om läs det HÄR


  


Jag har faktiskt fortfarande ont i foten dock mindre vilket är glädjande!

  

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards