Kat och hundarna

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av KAT - 5 februari 2011 16:20

Igår kom ett mess från instruktören, Just nu kräks jag stod det.

Nej nej nej tänkte jag inte magsjuk nu när det är så bra väder....

Så egostiskt tänkt av mig, jag borde ha tänkt......

Men krya på dig Bästa Monica.

  

Jag tänkte i alla fall krya på dig Monica och det verkar ha hjälpt för där stod hon minsann imorse. Redo för hundträning! Jag hade nog varit hemma?!

För är det nåt jag blir efter ha kört Gustavsbergs bussen så är det klen.

Men Monica är en superkvinna!!


Jag var lite tidig så jag tränade Garp innan kursen så han slipper ligga i bilen helt förtvivlad. Jisses han var på G och så glad.

Vi hade en riktigt kanonstund i den tidiga morgonsolen.

Jag hann till och med ta ut Ettan en stund vi körde lite lydnad och så gick vi högst upp i spiraltrappan


  


Hualigen vad högt upp det var pirrade till och med i magen, jag som har velat hoppa bungy jump hela livet.......Skulle inte tro det längre! Nu är jag gammal och har fått lite förstånd med åren?!


Idag tränade vi på patrullstigen och ljudmarkeringar och eftersom vi bara var tre stycken idag så snurrade allt på fort fort.....


Jag var figurant till Lilo & Cross och då är det viktigt att ha med sig rätt stock ut i skogen


  


Ha ha ha det gäller att hålla koll på stockarna.....


Ettan fick en kort patrullsträcka med ljudet snett framför henne, jisses vilken snygg markering! Väl därute kampade hon och sen fick hon lite viltost av Lotta.


Vi fortsatte träningen med skott.

Jag & Lotta satte oss passiva i skogen medans Monica var dold och sköt.

Ingen av hundarna reagerade på skotten och de fortsatte käka sitt godis.

Vi satt med hundarna hela tiden. Vi testade även militärens hörselskydd

  


Ett riktigt bra hörselskydd vill jag lova, det tyckte Ettan också!


    


Avslutningsvis så fick vi visat för oss en startposition där vi skulle börja vi fick inte veta var figuranten var någonstans.

Så nu gällde det att kunna "läsa sin hund"

Ettan fladdrade runt lite i början SEN minsann så hörde hon busen Monica i skogen och markerade henne perfekt!!


En väldigt trevlig dag i skogen som vi avslutade med fika, kokosbollar och bajsprat  


Sen fortsatte jag till ett garage för mera hundträning nu lydnad.

Ettan körde jag stadga ställandet, snabba lägganden och inget mera.

Garp fick leka med handtarget och lite position i vänster om och på raksträckorna.


Nu ligger Garp här hemma och SNARKAR som en hel karl, undra om han är nöjd över dagen? Ettan sover gott också!

Imorgon är det uppställning klockan 10 för träning igen  







Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards