Kat och hundarna

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av KAT - 3 februari 2011 21:49

Is is is is is så långt ögat når. Jag kan ha broddar på mig ute men hundarna då?

Kanske skulle ta och uppfinna ett par till hundar?

 

    

Vällingby BK = ISBANA


  

Även på övre plan var det is. Här går det minsann inte att träna.....


  

Då improviserar vi med ett litet godisletande.


       


Sen efter det tar vi en tur upp i skogen och slaktar lite träd!


         


Nu på kvällen begav jag mig till Bromma Blocks och lite hundträning i det stora garaget.


Garp började jag med.....

- Vänster om halt

- Trängningarna

- 2 steg bakåt, framåt och till sidan

- Fjärr ligg till sitt


Ett(r)an

- Platsliggning med boll = Inte bra

- Apportering = Matte skärpning

- Platsliggning utan boll = Bättre

- Bilträning


Idag höll Ettan på att svälja en strumpa hemma som låg i den sorterade tvätthögen på golvet. Jag fångade den i svaljet på henne!

När hon var liten svalde hon Garps benvikt med 2 femkronor i och en strumpa eller om det var 2 strumpor.....? Jag kommer inte ihåg.....


Nu börjar jag äntligen se slutet på löpet.....

Skönt att slippa denna äckliga tid i 6 månader till.....


  





Av KAT - 3 februari 2011 14:04

Jag har sorterat alla mina mobilbilder, här är några stycken

 

                

Av KAT - 3 februari 2011 11:13

Nu har jag läst ut Hillevis andra bok.....

 

  

Jag började att läsa hennes första bok som handlar om matmissbruk och jobbiga tonårsår.......Men nu har jag läst hennes andra bok som handlar om hennes uppväxt med två missbrukande föräldrar.

  

Kärleksbarnet var en stark bok att läsa, jag fick till och med skriva till Hillevi på Facebook " Är ALLT verkligen sant i boken"

Svaret blev: Yes it´s me......


Jag som har haft en mamma med alkoholproblem tyckte att boken var väldigt lik min uppväxt inte på samma sätt men ändå.....


Idag har jag tagit semester och vi sov ända till halv elva, nu är frukosten precis uppäten och hundarna vill gå ut.

Så nu ska jag packa en ryggsäck och ta mig ut på en långpromenad i det sköna vackra vädret.






Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards