Kat och hundarna

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av KAT - 18 februari 2011 13:13


Jag försöker göra denna rehabövning hemma för min stukade fot.

Gjorde bara 10 gånger igår och idag har jag lite ont.

Gjorde 10 idag också. Jag hoppas att det kommer ge med sig snart.....

Tror nog faktiskt inte att jag vågar mig på NMT träningen ännu.

Om rehabövningen gör ont vad kommer då inte löpning i 60 minuter göra?

Jag vill verkligen att foten ska bli hel så jag kan börja träna igen men jag skulle bli helt knäckt om jag skadar mig igen för att jag tränat för tidigt.....


Nu håller jag tummarna att foten slutar tjafsa   




Av KAT - 18 februari 2011 10:06

Camilla Grindsjöns kennel says:
Hej Katarina! För det första tycker jag nog att om man har åsikter så bör man ha nog med råg i ryggen att RINGA direkt till mig. Om du verkligen vore genuint intresserad av att höra hur jag tänker så hade du inte använt dig av ett gästbogsinlägg! Men sedvanlig skitkastning av småaktiga människor är väl något man får lov att tolerera även om det känns trist. Framöver uppskattas om rätt forum nyttjas! JAG vet vad jag tror på och står för, och efter över 15 år med den här rasen känner jag mig trygg i det. Alla har givet rätt till sina åsikter. Men som sagt var.....
Posted on : 2011-02-18 07:17:37
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Min reflektion av detta "svar"
1. Om jag har åsikter så ska jag ringa?
Jag har tillräckligt mycket råg i ryggen att skriva under med mitt namn!
 
2. Varför ska jag ringa?
Är det för att ingen annan ska se min tankegång?
Det faller mig naturligt om jag är besökare på en hemsida att skriva i gästboken!
 
3. Om jag är genuint intresserad?
Japp och intresset visar sig inte vart man hör av sig anser jag!
 
4. Sedvanlig skitkastning av en småaktig människa!
Oj det var hårda ord. Hur kommer det sig att jag blev en småaktig människa för att jag ifrågasätter en kombination? Detta är riktig låg nivå! Dåligt av en uppfödare att vara så anklagande.
 
5. Du vet vad du tror på och står för?
Vad är det?
 
6. Klart att du känner dig trygg i din uppfödning efter 15 år.
Men hur försvarar du denna kombination?
 
7. Alla har givet rätt till sina åsikter?
Har vi de verkligen? Eller får vi höra att vi är småaktiga då?
Jag vill avsluta med att säga att det är tråkigt när du Camilla som är så trygg i det du gör inte kan öppet förklara varför du använder dig av denna kombination som har epilepsi i sina led.
Det är klart att det inte finns några garantier för en frisk hund MEN en uppfödare ska väl i alla fall göra det bästa att så sker. I min värld så tycker jag inte att uppfödaren har gjort sitt yttersta för att jobba mot en friskare ras i detta fall.
Epilepsi är nedärvbart!
 

Katarina Thorén

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

För ett år sen hände detta

Klickbart

Läsvärda bloggar

Må bra saker

Hundbloggar

Instruktörer

Låsta inlägg

Detta har vi gjort

Äldre inlägg

Antal läsare sedan v.40 -10

Website counter

Ovido - Quiz & Flashcards